Jak uczyć o smogu?
Jeśli temat zanieczyszczenia powietrza nie należy do najłatwiejszych w pracy z większymi już dziećmi, proponujemy Ci gotowy scenariusz lekcji, w którym znajdziesz ciekawe pomysły i rozwiązania.
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ
60 - 90 minut
RODZAJ ZAJĘĆ
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze
CELE OGÓLNE
1. Zapoznanie uczniów z tematyką zanieczyszczenia powietrza, szczególnie smogu,
2. Poznanie definicji: PM 2,5 PM 10, benzo[a]piren, niska emisja, emisja, stężenie,
3. Poznanie przyczyn występowania smogu oraz sposobów walki smogiem,
4. Poznanie negatywnych skutków zdrowotnych powstających na skutek długotrwałego przebywania w środowisku z zanieczyszczonym powietrzem,
5. Kształtowanie nawyku właściwego zachowania podczas dni z przekroczoną normą pyłów w powietrzu,
6. Dokonywanie pomiarów jakości powietrza oraz poznanie norm jakości powietrza dla Polski i wybranych krajów Europy (np. Francja, Hiszpania).
METODY I TECHNIKI PRACY
Pogadanka, opis, burza mózgów, gry dydaktyczne, quizy
FORMY PRACY
praca indywidualna, grupowa, zbiorowa, jednolita cicha, jednolita głośna
ZOBACZ SCENARIUSZ