Jak uczyć o smogu?
Jeśli temat zanieczyszczenia powietrza nie należy do najłatwiejszych w pracy z dziećmi, proponujemy Ci gotowy scenariusz lekcji, w którym znajdziesz ciekawe pomysły i rozwiązania.
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ
60 - 90 minut
RODZAJ ZAJĘĆ
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze
CELE OGÓLNE
1. Zapoznanie uczniów z tematyką zanieczyszczenia powietrza,
2. Utrwalenie zasad prawidłowej segregacji odpadów,
3. Poznanie sposobów troski o powietrze,
4. Wyrobienie nawyku właściwego zachowania podczas dni z przekroczoną normą pyłów w powietrzu,
5. Rozróżnianie rozmaitych sposobów ogrzewania budynków,
6. Kształtowanie umiejętności dostrzegania zalet i wad stosowania zróżnicowanych źródeł ogrzewania.
METODY I TECHNIKI PRACY
Pogadanka, opis, burza mózgów, gry dydaktyczne
FORMY PRACY
Praca indywidualna, grupowa, zbiorowa, jednolita cicha, jednolita głośna
ZOBACZ SCENARIUSZ
„Mikrotruciciele w natarciu – czyli o tym, co nam szkodzi”
Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 4–6 lat na podstawie książki „Skok na smog” Doroty Majkowskiej-Szajer i Anny Kaszuby-Dębskiej (wyd. Znak Emotikon)
ZOBACZ SCENARIUSZ