Jak uczyć o smogu?

4<8
nauczycielka

4 < 8 lat / przedszkole / nauczanie wczesnoszkolne

  • zajęcia antysmogowe / scenariusze lekcji dla nauczycieli


    Jeśli temat zanieczyszczenia powietrza nie należy do najłatwiejszych w pracy z dziećmi, proponujemy Ci gotowy scenariusz lekcji, w którym znajdziesz ciekawe pomysły i rozwiązania.

  • scenariusz do karty pracy: dzieci najmłodsze



    CZAS TRWANIA ZAJĘĆ
    60 - 90 minut
    RODZAJ ZAJĘĆ
    Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze
    CELE OGÓLNE
    1. Zapoznanie uczniów z tematyką zanieczyszczenia powietrza,
    2. Utrwalenie zasad prawidłowej segregacji odpadów,
    3. Poznanie sposobów troski o powietrze,
    4. Wyrobienie nawyku właściwego zachowania podczas dni z przekroczoną normą pyłów w powietrzu,
    5. Rozróżnianie rozmaitych sposobów ogrzewania budynków,
    6. Kształtowanie umiejętności dostrzegania zalet i wad stosowania zróżnicowanych źródeł ogrzewania.
    METODY I TECHNIKI PRACY
    Pogadanka, opis, burza mózgów, gry dydaktyczne
    FORMY PRACY
    Praca indywidualna, grupowa, zbiorowa, jednolita cicha, jednolita głośna
    ZOBACZ SCENARIUSZ

    „Mikrotruciciele w natarciu – czyli o tym, co nam szkodzi” 
    Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 4–6 lat na podstawie książki „Skok na smog” Doroty Majkowskiej-Szajer i Anny Kaszuby-Dębskiej (wyd. Znak Emotikon)
    ZOBACZ SCENARIUSZ