Przygotuj antysmogową kampanię w swojej szkole. Może to być happening, scenariusz do filmu lub spotu, kampania na citylightach i bilbordach, spot do radia albo infografiki w mediach społecznościowych. Skorzystaj z naszych podpowiedzi i pomocy.
Co to jest happening?
Happening to inaczej działanie! To wydarzenie o charakterze artystycznym, które jest ograniczone w czasie, ale posiada swoją dramaturgię i logiczną narrację. Może to być również zestaw znaków: haseł, obrazów, gestów, przedmiotów, postaci w przestrzeni. Happening ma zwrócić uwagę przypadkowych widzów.
Zobacz Happening Alarmu Smogowego
Podczas Ogólnopolskiego Dnia Czystego Powietrza, o 12.00 na płycie Rynku Głównego pod Wieżą Ratuszową ok. 1000 krakowianek i krakowian zebrało się w antysmogowej demonstracji. Protestujący utworzyli wielki napis SOS zwracając uwagę na bardzo złą jakość powietrza w mieście. Wydarzenie było organizowane przez krakowskie ruchy miejskie: Kraków Przeciw Igrzyskom, Kraków Miastem Rowerów, Pracownia Obywatelska, Modraszek Kolektyw, Ambasada Krakowian, Obywatel Mama, Kraków Miastem Startupów.
Postulaty znajdują się pod linkiem: http://www.krakowskialarmsmogowy.pl/aktualnosci/szczegoly/id/250
Jak napisać scenariusz?
1. Najpierw załóż sobie cel i zadaj pytanie co chcesz osiągnąć?
2. Wybierz temat dotyczący smogu, taki którym zainteresujesz odbiorcę. Temat powinien przekazywać coś interesującego.
3. Zacznij pisać. Nasza rada: pisz zwięźle i ciekawie.
4. Pamiętaj, że scenariusz zawiera:
- Tekst główny, czyli dialog.
- Didaskalia, czyli tekst poboczny. Tu możesz opisać swoje wyjaśnienia, co do sposobu mówienia, scenografii, muzyki, dekoracji, czy rekwizytów.
Zobacz nasze spoty, które powstały na podstawie różnych scenariuszy. Zainspiruj się nimi!
Tu znajdziesz pomoce do przygotowania plakatów i transparentów. Możesz je wydrukować w formacie A4.
Być może nasze grafiki przydadzą Ci się w projektowaniu kampanii antysmogowej, albo zainspirują Cię do dalszego twórczego działania. Pobierz lub wydrukuj.